چگونه می توانیم یک کسب و کار با ارزش را خریداری کنیم؟ (بخش دوم)

1401/09/12 در ساعت 10:29:00

ساختار شرکت یا کسب و کار یعنی شناسایی چگونگی بهره وری و نوآوری بیشتر، عناصر و مراحل تکرار شونده در زنجیره ارزش، به منظور حذف مواردی که ارزش افزوده ندارند.

چگونه می توانیم یک کسب و کار با ارزش را خریداری کنیم؟ (بخش دوم)

بررسی ساختار کسب‌وکار یا شرکت فروشنده، کمک می‌کند خریدار بفهمد چقدر برای خود و یا کسب‌وکار آینده‌اش ارزش افزوده ایجاد می‌کند. حال خریدار چگونه می‌تواند این ارزش را شناسایی و ایجاد کند؟ نیاز است خریدار ساختار کسب‌وکار یا شرکت فروشنده را بر اساس معیارهای زیر شناسایی کند:

ذینفعان: آیا بررسی شرکتی توسط سهامداران و مدیران کسب‌وکار یا شرکت فروشنده از زمان تاسیس تا کنون انجام شده است؟ آیا شرکت هلدینگی وجود دارد که همه کسب‌وکارها یا شرکت‌ها شبیه شرکت فروشنده و بخصوص شرکت یا کسب‌وکار فروشنده به آن وابسته  یا به افراد خاصی تعلق داشته باشند؟

برنامه ریزی مالیاتی: اگر مایل به خرید شرکت هستید، باید قبل از آن برنامه ریزی مالیاتی شرکت یا کسب‌وکار فروشنده را برای شش ماه تا یک سال بررسی کنید. 

تعارضات سهامداران را پیش بینی کنید: سهامداران فروشنده چه کسانی هستند؟ آنها چه می خواهند و چه تاثیر بر روی کسب‌وکار یا شرکت فروشنده دارند؟ آیا می‌تواند قبل از خرید کسب‌وکار، تضادهای سهامدارن را شناسایی کنید؟ در صورت بروز آن‌ها برای حل آن چه برنامه‌ای دارید.

تیم مدیریتی: آیا سهامداران کسب‌وکار یا شرکت فروشنده در تیم مدیریتی آن مشارکت دارند؟ اگر نه، آیا این امکان پذیر است که بعد از خرید از توان و مهارت آنان بهره‌مند شوید؟


نظر جدید
0%